Wachtwoord beleid veranderd, wachtwoord wijzigen verplicht
Vanaf woensdagavond 20 april 2022 +/- 22.00 uur kan het gebeuren dat je wachtwoord verlopen is en dat je hier melding van krijgt.
Standaard zal vanaf versie 2.51 die deze avond wordt gereleased er een nieuwe wachtwoord beleid zijn voor de Planaday applicatie en dit heeft gevolgen voor de gebruikers die moeten of gaan inloggen. De reden hiervoor is veiligheid. Standaard zal vanaf deze datum je wachtwoord iedere drie (3) maanden verlopen. Je moet deze dan wijzigen.
Zie ook dit artikel in onze handleiding met de meest gestelde vragen en meer toelichting.
Veel gestelde vragen
Wat als ik dit niet wil?
Wij vinden veiligheid heel belangrijk. Om jouw data veilig te houden is het niet mogelijk deze functionaliteit uit te schakelen. Je kunt wel de periode van wachtwoord verlopen aanpassen. Zie ook dit artikel
Mijn wachtwoord is verlopen, wat nu?
Zodra je probeert in te loggen en je krijgt ‘Je wachtwoord is verlopen en moet aangepast worden’-melding, dan moet je deze aanpassen.
Geef hierin 2x hetzelfde wachtwoord welke je wil gebruiken (welke niet jouw bestaande wachtwoord is). Zodra dat is opgeslagen kun je opnieuw inloggen met jouw e-mailadres en het nieuwe (gekozen) wachtwoord.
Waarom kan ik niet opnieuw mijn huidige wachtwoord gebruiken?
Vanaf de eerste keer dat je je wachtwoord vanaf april 2022 hebt gewijzigd kun je niet meer hetzelfde wachtwoord gebruiken om in te stellen/of in te loggen.
Het is daarom nodig om iedere keer een ander wachtwoord te gebruiken binnen de aangegeven periode. Dit beleid kan ‘superadmin’ wijzigen bij instellingen, zie ook dit artikel in onze handleiding met hiervoor het antwoord.
Benieuwd of Planaday bij jouw organisatie past?
Plan eenvoudig je cursussen in met locaties, materialen, automatiseringen & taken middels een wizard.