Cursus inplannen is uitgebreid – versie 1.4.16

De nieuwste release van Planaday is versie 1.4.16. En deze gaat 30 april live!
Maar je kunt nu al meekijken, want er komen wat kleine & grote wijzigingen voor wat betreft het inplannen van een cursus.

Cursus inplannen met extra stap

Voorheen kreeg je al je een cursus ging inplannen direct een “ingeplande cursus”. Vanaf nu zit er een extra stap tussen waar je vast een aantal dingen kan aangeven/wijzigen zoals je cursusnaam en de namen van je dagdelen (als je dat wil).
Je kunt ook voor “annuleren” kiezen, waardoor je niet meteen een “lege” ingeplande cursus krijgt (ook een verbetering!)

Cursusfuncties bij een cursus (handig!)
Sommige bedrijven werken met vaste medwerkers voor hun geven van hun cursussen en bijbehorende taken, anderen werken met vaste functies voor cursussen (denk aan webmaster, planner, etc). Hier hebben wij de zogenoemde cursusfuncties voor geintroduceerd.
In de beheer sectie onder de categorie “cursusinrichting” kun je cursusfuncties definieren die je later kan gebruiken voor de taken in je cursussjablonen.

Taken meteen toewijzen
Bij taken onder een cursussjabloon kun je er nu optioneel voor kiezen om een taak direct toe te wijzen aan een medewerker of aan een functie. Of uiteraard helemaal nog niet direct toe te wijzen!

Extra scherm bij inplannen
Zodra je deze cursussjabloon gaat inplannen (middels cursus -> nieuwe inplannen) krijg je een extra scherm waar je alvast wat dingen kan opgeven. (zie ook het eerst punt van deze nieuwsbrief)
Het systeem ziet dat er taken voor cursusfuncties zijn (in het overzicht zie je het ook door het label “cursusfuncties” achter de naam van het sjabloon) en zal vragen om de medewerker(s) aan te wijzen die de desbetreffende functie vervult en dan automatisch de taak of taken aan deze medewerker koppelen.

Taken uitgebreider

Bulk acties op taken
Heb je veel taken? Dan is het nu best veel werk om ze toe te wijzen en af te sluiten. Hiervoor hebben we bulkfuncties geintroduceerd.
Zodra je voor een of meerdere taken (in de overzichten bij cursus en dagdeel, maar ook bij taken per medewerker) een vinkje zet, krijg je rechtboven een knop met de naam “bulk functies”.

Klik hierop en je krijgt de mogelijkheid om in een keer een aantal aanpassingen te doen voor de geselecteerde taken.

Taak overzichten
We hebben steeds meer informatie om te laten zien in Planaday, dit is voor sommige overzichten lastig om in allemaal kolommen te laten zien. Gelukkig werkt de zoekbox boven elke tabel over alle informatie die getoond wordt in het overzicht. Daarom kunnen we meerdere regels aan informatie in een rij tonen!

Voor taken laten we daarom nu meer informatie onder de naam van de taak zien! Een stuk duidelijker en rustiger.

Exporteren naar Excel

We begrijpen dat het soms handig is een overzicht in Excel te hebben zodat deze gebruikt kan worden voor eigen rapportages of om snel een overzicht te kunnen maken voor in een document of presentatie.
Hiervoor zijn we gestart om exports mogelijk te maken. De eerste export zijn nu mogelijk bij:
– Overzicht -> Taken per medewerker
– Cursus -> alle taken
– Cursus -> dagdeel -> taken
Op de plekken waar een export mogelijk is, zal je het volgende icoon rechtsboven in het scherm (naast de print knop) zien verschijnen.

Benieuwd of Planaday bij jouw organisatie past?

Plan eenvoudig je cursussen in met locaties, materialen, automatiseringen & taken middels een wizard.

Neem contact op

Deel dit artikel!