Handige tips bij Planaday

Onze developers geven graag enkele tips mee!

Gratis demo aanvragen
Nieuws

Ontvang de resultaten (voltooiing) vanuit Moodle automatisch in Planaday

Ontvang eenvoudig en automatisch de resultaten vanuit E-learning Moodle in Planaday. Dit kan eenvoudig via de Webhook die LTNC heeft ontwikkeld samen met Planaday. Dit kon eerder niet, maar door de samenwerking met LTNC en Planaday is er een Plugin ontwikkeld die dit kan realiseren. Hierdoor is het niet meer nodig om handmatig de resultaten […]

22 juli, 2022
Release

Handig! Bedrijven samenvoegen

Door welke reden dan ook kun je meerdere (dubbele) bedrijven hebben in Planaday. Dat kan komen omdat er via ‘inschrijvingen’, import of wat dan ook ‘bijna’ dezelfde bedrijven in Planaday staan, die wel als apart bedrijf in de applicatie bestaan. Als dat zo is, kun je geen automatisch goedkeuren gebruiken. De reden hiervoor is dat […]

12 september, 2021
Release

Tip: automatisch herinnering mailen naar je cursisten

Je kunt automatisch een mail versturen wat een herinnering is voor een cursist. Bijvoorbeeld enkele dagen voordat het eerste dagdeel plaatsvindt.  Dit kun je al vooral doen en organiseren! Met een automatisering. Alles wat je hiervoor moet doen lees je in onze handleiding.

7 september, 2021
tip

Tip: Hoe kan ik tav veld gebruiken bij een factuur?

Standaard wordt contactpersoon getoond in een factuur. Dat wordt gevuld door het veld $cb_cp_naam$. Je kunt ervoor kiezen in de factuur zelf het contactpersoon aan te passen. Echter het veld blijft gevuld met contactpersoon. Dit kun je aanpassen (wijzigen) in factuurtemplate (lees communicatiesjabloon welke wordt gebruikt voor facturen, herinneringen etc). Lees hier alles in onze […]

22 maart, 2021
tip

Waarom moet ik kiezen voor code95 bij openstaande aanvragen?

Indien een cursus is voorzien van code95 (welke je altijd op een dagdeel zet), moet je bij iedere aanvraag aangeven of deze cursist wel of niet ook moet worden geteld voor code95. De reden dat je ja of nee moet zeggen is dat Planaday niet van te voren weet of cursist wel of niet voor […]

9 februari, 2021
tip

Tip: Portaalaccount, wachtwoord reset, inzicht in toegang

Indien je een cursist, klant of instructeur voor een portaal (indien actief) toegang geeft wordt er direct een mail gestuurd met een wachtwoord reset. Dit geeft de gebruiker de mogelijkheid om zelf een wachtwoord te kiezen en in te stellen. Hier zijn nog wel eens vragen over. En graag leggen wij uit hoe dit precies […]

29 december, 2020
tip

Tip: Ga slim om met labels in cursus en gebruik deze in je website

Hoe handig is het dat je iedere cursus een label (of meerdere) kunt geven.Met die labels kun je vervolgens heel makkelijk op jouw website een pagina maken met alle cursussen die een bepaalde ‘label’ bevatten. Zo ben je niet beperkt op op één pagina alle cursussen te moeten tonen van één cursussjabloon. Bereid voor in […]

29 december, 2020
tip

Tip: Maak certificaten en sla deze direct op in cursisten- of klantenportaal!

Maak eenvoudig een certificaat aan voor een hele groep cursisten. Als je dit op de juiste manier doet kun je deze direct opslaan bij de cursisten in cursistenportaal of klantenportaal. Werkwijze Ga naar een cursus en volg de volgende stappen: Nu duurt het nog maximaal 5 minuten voordat onze PDF-server deze heeft gemaakt en heeft […]

20 december, 2020