Inschrijflijsten, bestanden koppelen en meer uitbreidingen

Zaterdag 31 oktober 2015 releasen wij versie 1.6. Deze versie zit weer vol met nieuwe functionaliteiten en een aantal verbeteringen.

Inschrijflijsten

Hoe handig zou het zijn als je een lijst kan bijhouden met cursisten die interesse hebben in een bepaalde cursus waarvan de datum en locatie nog niet vaststaat. Oftewel een lijst bijhouden van cursisten die een bepaalde cursus willen volgen die je nog niet hebt gepland. Dat is in deze nieuwe versie van Planaday mogelijk!
Maak eerst een inschrijflijst aan (met als basis een cursussjabloon). Eens aangemaakt kun je cursisten toevoegen. En is de lijst vol genoeg (dit zie je op overzichtspagina) plan je deze met enkele muisklikken in.

Voor deze nieuwe functionaliteit hebben wij communicatie-templates toegevoegd die je optioneel kunt gebruiken. Meer informatie en werking vind je terug in onze handleiding. Letop: als je deze functionaliteit wil gebruiken moet je deze activeren via ‘beheer’.

Vrije velden uitgebreid

Vrijwel vanaf de eerste versie van Planaday kon je zelf velden toevoegen aan cursisten, medewerkers, cursus of bedrijven. Vanaf nu kun je deze ook verdelen in secties en zelf de volgorde bepalen. Dit maakt het bijhouden van extra informatie bij je cursisten, bedrijven en medewerkers weer een stuk makkelijker en overzichtelijker.
Van deze wijziging merk je niets totdat je deze gaat bewerken in ‘beheer’ bij ‘vrije velden’. Je kunt dan optioneel een sectie opgeven.

Subsidie en andere mogelijkheden

Planaday ondersteund nu ook ‘Blik op Werk’, (BOW), ‘Dienst uitvoering onderwijs’ (DUO) en ‘Studie en werk voor hoger opgeleide vluchtelingen’ (UAF). Indien jouw organisatie hier gebruikt van maakt dan kun je dat opvoeren bij de betreffende cursisten. En op basis daarvan kun je rapportages uitdraaien.
Deze tref je aan vanuit het linkermenu en dan te klikken op ‘Rapportages’. Vervolgens kun je een selectie maken. Dit zal ook de plaats zijn waar in de toekomst meerdere rapportages komen. Per rapportage krijg je mogelijkheid om deze op het scherm te tonen of te downloaden in Excel.

Letop: als je deze functionaliteit wil gebruiken moet je deze activeren via ‘beheer’.

Documenten toevoegen/koppelen

Je kunt vanaf versie 1.6 eenvoudig bestanden koppelen aan cursisten, instructeurs en bedrijven. Vooral handig als je bijvoorbeeld een id-bewijs of een ander document bij een cursist wil toevoegen. Of een contract/offerte bij een bedrijf. Zodra je een bestand hebt gekoppeld zie je dat terug bij het tonen-scherm van cursist, instructeur of bedrijf aan de rechterzijde in ‘secties’.
Belangrijk om te weten is dat maximale upload per bestand 4 Mb. is. Momenteel is er nog geen limiet voor totale opslag, dit zal volgend jaar op basis van gebruik worden bepaald. Je kunt dan optioneel (indien nodig) ruimte bijhuren.

Cursusfuncties uitgebreid

In een eerdere versie was het al mogelijk om cursusfuncties te gebruiken; om vooraf te bepalen aan wie een bepaalde taak moest worden gegeven (bij inplannen van een cursus).
Nu is het ook mogelijk deze cursusfunctie te gebruiken om een rol toe te kennen aan een medewerker bij een cursus. Bijvoorbeeld ‘cursusbegeleider’. Vervolgens kun je in 1 overzicht zien welke cursussen bij die cursusfunctie horen. Dit is flexibel in te zetten. Zo kan een medewerker meerdere functies bekleden of dezelfde functie voor verschillende cursussen. Dat is hoe je het zelf inricht. Meer informatie en instructies hoe je dat inricht in onze handleiding, zie hier.

Benieuwd of Planaday bij jouw organisatie past?

Plan eenvoudig je cursussen in met locaties, materialen, automatiseringen & taken middels een wizard.

Neem contact op

Deel dit artikel!